sábado, 30 de noviembre de 2013

EXPOSICIÓN DE CÓMIC OBRERO

Del 25 al 30 de noviembre en el local de la Federación Comarcal El Baix Llobregat de CGT
Horarios de exposición:
De lunes a viernes:
  • 10:00 a 13:00
  • 17:30 a 20:00
Sabado:
  • a partir de las 17:00
  • 17:30 presentación en Catalunya del cómicGregario...Okupa & Precario (editado por Rojo y Negro)
  • 18:00 charla debate: Cómic y mundo laboral
  • Piscolabis popular

Concierto: Nada bueno
Carretera de Esplugues, 46

jueves, 28 de noviembre de 2013

CALENDARIO 2014 SEAT COMPONENTES





jueves, 21 de noviembre de 2013

COMUNICAT SINDICAL UNITARI CONTRA l’ERO A 393 TREBALLADORS DE SEAT

COMUNICAT UNITARI CGT - CCOO - UGT

La Representació de l’Empresa ha presentat a la Representació Social en el Comitè Intercentres, la memòria d’un ERO d’extinció de contractes per causes econòmiques, amb les següents dades:

• Afectaria als indirectes dels centres de fàbrica Martorell, Seat Barcelona (Zona Franca) i Centre de Recanvis.
• Afectaria a 393 treballadors/as indirectes de totes les àrees, tant conveni com extraconveni, sobre un col·lectiu de 4273 dels tres centres de Seat.
• L’Expedient s’aplicaria en el període del 1 de gener de 2014 a 30 de juny del 2014. Dintre del període de consultes que establiex la llei amb un màxim de 32 dies, s’ha establert un calendari de reunions, sent la primera dilluns que ve 25 de novembre.

VALORACIÓ

La valoració i les respostes unitàries dels sindicats han estat les següents:

• Entenem que l’acord que es va signar al gener del 2013 de gaudi de jornades acumulades en indirectes, no està esgotat en la seva totalitat i per tant ha de servir per a reduir l’abast d’aquest ERO.
• S’ha de garantir que no es produiran contractacions externes ni hores extraordinàries en el sector indirecte, rnentre l’empresa segueixi plantejant qualsevol excedent.
• S’ha exigit les dades dels treballadors/es directes que actualment estan prestats en funcions indirectes. Hem sol·licitat que l’empresa ens doni les dades reals de l’estructura de personal indirecte, amb l’objectiu de regularitzar aquestes situacions.
• Igualment hem demanat les dades de treballadors/es d’enginyeries externes que estan desenvolupant el seu treball a Seat.

Els sindicats no anem a permetre que es redueixi plantilla indirecta i que posteriorment es cobreixi amb treballadors/es prestades o amb enginyeries externes. Igualment hem rebutjat qualsevol mesura traumàtica que suposi l’aplicació en les condicions legals que té un ERO d’extinció de contractes basat en causes econòmiques.

CGT - CCOO - UGT

Seat, 20 de novembre de 2013

miércoles, 13 de noviembre de 2013

THE CORPORATION

The Corporation, es un documental dirigido por Mark Achbar y Jennifer Abbott que durante dos horas y cincuenta y tres minutos se interna en el mundo empresarial psicopático. Está basado en el libro con el título 'La Corporación, la persecución patológica del beneficio y el poder', de Joel Bakan. 

Con entrevistas realizadas tanto a ejecutivos de multinacionales, brokers de bolsa, espías industriales, así como a activistas y pensadores contra la globalización (Noam Chomsky, Naomi Klein y Michael Moore, entre otros) se analiza el comportamiento de las multinacionales. Todo adornado con imágenes de anuncios y noticias de la televisión y videos promocionales de las empresas. 

La linea argumental consiste en dar por válida la hipótesis legal por la cual una empresa es "una persona" con derechos y obligaciones. Si es así la película se adentra en su comportamiento, su conducta y sus deseos. Amoral, única y exclusivamente motivada por la búsqueda del beneficio propio, no obstante busca la autojustificación y dar una cara humana. Sometiendole a un test psiquiátrico propuesto por la Organización Mundial de la Salud, Joel Bakan demuestra que "La Corporación" responde al perfil de un psicópata, y para testificarlo entrevistan a un alto cargo del FBI especializado en Psicópatas. 

La película, entre otros premios, ganó el de la audiencia al mejor documental en el festival de cine de Sundance, al que por premura no se presentó, pero fue invitada especialmente y aclamada por el público. A partir de este premio, el autor decidió distribuir libremente la serie.